-
Schott, L.; Schaefer, K. J.
(2025):
From Engines to Algorithms? Regional Innovation and Implementation of Automated Driving Technologies in Germany. Growth and Change 56(4), e70079.
DOI:
10.1111/grow.70079
-
Liefner, I.; Hennemann, S.; Rietmann, C.; Worbs, L. & Zirbes, L.
(2025):
Hidden Champions als zentrales Element der Stabilisierung ländlicher Regionen in Zeiten der Digitalisierung. In Bundesministerium für Ernährung und Landwirtschaft (BMEL) (Hrsg.), Ländliche Räume in Zeiten der Digitalisierung. Sammelband zur Forschungsförderungsmaßnahme des BULEplus – Projektergebnisse und Empfehlungen (S. 23-38). Berlin: BMEL.
More info
-
Brueck, C.; Liefner, I.
(2025):
Local varieties of state-directed green and digital innovation processes in China: Evidence from Shanghai, Hangzhou, and Longyan. Geoforum 161 (2025) 104247.
DOI:
10.1016/j.geoforum.2025.104247
-
Knuepling, L.; Sternberg, R; Otto, A.
(2025):
Rural areas as winners of COVID-19, digitalization and remote working? Empirical evidence from recent internal migration in Germany. Cambridge Journal of Regions, Economy and Society 18(1), 227–248.
DOI:
10.1093/cjres/rsae033
-
Bergholz, C.; Füner, L.; Lubczyk, M.; Sternberg, R.; Bersch, J.
(2024):
Infrastructure required, skill needed: Digital entrepreneurship in rural and urban areas. Journal of Business Venturing Insights 22, e004288.
DOI:
10.1016/j.jbvi.2024.e00488
-
Brueck, C.; Losacker, S.; Liefner, I.
(2024):
China’s digital and green (twin) transition: insights from national and regional innovation policies. Regional Studies, 1–17.
DOI:
10.1080/00343404.2024.2384411
-
Häfner, L.; Sternberg, R.
(2024):
Gibt es einen räumlichen Digital Divide auch in Niedersachsen - und wie könnte dieser verringert werden? Neues Archiv für Niedersachsen 11(1), 19-36.
DOI:
10.5771/0342-1511-2024-1
-
Brueck, C.
(2024):
The role of foreign MNEs in China’s twin transition: a study on the organization of green and digital innovation processes. Competitiveness Review, 1-17.
DOI:
10.1108/CR-08-2023-0207
-
Liefner, I.; Hennemann, S.; Rietmann, C.; Zirbes, L.; Worbs, L.
(2024):
Whitebook: Hidden Champions als zentrales Element der Stabilisierung ländlicher Regionen in Zeiten der Digitalisierung - Handlungsempfehlungen. Gießen: Universitätsbibliothek (UB) der Justus-Liebig-Universität Gießen.
DOI:
10.22029/jlupub-18271
-
Liefner, I.; Hennemann, S.
(2023):
Der Aufstieg des mobilen Internets in China. In: Hardaker, S.; Dannenberg, P. (Hrsg.): China: Geographien einer Weltmacht. Berlin, Heidelberg: Springer, 295-301.
-
Hennemann, S.; Liefner, I.
(2023):
Die chinesische Gesellschaft im digitalen Raum. In: Hardaker, S.; Dannenberg, P. (Hrsg.): China: Geographien einer Weltmacht. Berlin, Heidelberg: Springer, 303-308.
-
Thonipara, A.; Sternberg, R.; Proeger, T.; Häfner, L.
(2023):
Digital divide, craft firms’ websites and urban-rural disparities—empirical evidence from a web-scraping. Review of Regional Research 43, 69-99.
DOI:
10.1007/s10037-022-00170-5
-
Tuitjer, L.; Dirksmeier, P.
(2021):
Social media and perceived climate change efficacy: A European comparison. Digital Geography and Society 2, e100018.
DOI:
10.1016/j.diggeo.2021.100018
-
Thonipara, A.; Sternberg, R.; Proeger, T. & Haefner, L.
(2020):
Assessing the 'Digital Divide' and its Regional Determinants: Evidence from a Web-Scraping Analysis. ifh Working Papers (No. 25). Göttingen.
-
Haefner, L.; Sternberg, R.
(2020):
Spatial implications of digitization: State of the field and research agenda. Geography Compass 14(12), e12544.
DOI:
10.1111/gec3.12544
-
Sternberg, R.
(2011):
Regionale Verteilung der .de-Domains. In: Nationalatlas aktuell (elektronische Zeitschrift): http://aktuell.nationalatlas.de
-
Sternberg, R.
(2005):
On the Spatial Distribution of Domain Names in Germany – Empirical Evidence and Explanations. In: Feldhoff, T. and Flüchter, W. (Eds.): Shaping the Future of Metropolitan Regions in Japan and Germany: Governance, Institutions and Place in New Context. Duisburg: Universität Duisburg-Essen, pp. 37-49 (=Hohenheimer Beiträge zur Entrepreneurshipforschung und –praxis, Nr. 11).
-
Sternberg, R.
(2004):
Zur räumlichen Verteilung von Domainnamen in Deutschland – empirische Befunde und Erklärungen. In: Petermanns Geographische Mitteilungen 148, S. 78-85.
-
Sternberg, R.
(2003):
Standorte der neuen Dienstleister – Erkenntnisse aus dem raum-zeitlichen Verteilungsmuster von Internet-Domainnamen in Deutschland. In: Bröcker, J. (Hg.): Globale Kommunikation und lokales Handeln: Herausforderungen und Chancen. Heidenheim: Stadt Heidenheim an der Brenz, Kulturbüro, S. 113-134. (=Heidenheimer Schriften zur Regionalwissenschaft, 16).
-
Sternberg, R.; Krymalowski, M.
(2002):
Internet Domains and the Innovativeness of Cit-ies/Regions – Evidence from Germany and Munich. In: European Planning Studies, Vol. 10, No. 2, pp. 251-274.
-
Sternberg, R.:
(2001):
Internet Domains and the Innovativeness of Cities/regions – Evidence from Germany and Munich. In: J. Simmie (Ed.): Innovation and Competitive Cities in the Global Economy. Proceedings of the International Research Workshop, Worcester College Oxford, 28-30 march, 2001. Oxford (School of Planning, Oxford Brookes University, Working Paper No. 191).
-
Sternberg, R.
(1999):
New Media Policies and Regional Development in Japan.,
In: H.-J. Braczyk, G. Fuchs u. H.-G. Wolf (Hrsg.): Multimedia and Regional Economic Restructuring. London: Routledge, pp. 346-375.